Jonathan Zorn
夢枯記021 Jonathan Zorn | ContraBass
07 07. 13 12:59
contrabass solo/cd/newsonic/1998
http://jonathanzorn.net/
【Yumegareki 021】It might have been a coincidence, but the music started to flow from the speakers just like a continuation of my performance in seconds later. Going inside the differences, exploring the path that flows as a shared quality, or encountering any foreign elements squarely, a space-time without any differences emerges and opens it up. I wonder this can happen only by luck called a fortunate coincidence. Each piece of texture that music conveys to our ears doesn’t form a solid shape. It seems to come together and drift away, just like moving in a mesh of membrane in our body. Is it possible to create music as a catalyst to flexibly dissolve the differences among us via this membrane circuit? For that, a keen sense of relativity to perceive the incomprehensible level of the pain of others and a soft lateral mutual trust on the physical level may be required. As a first step, these should be incorporated into the sound to a full extent.
時間があっというまにすぎていく毎日だが、この日曜は朝から一人で家で休んでいてこの湿気の中、起きてパンを少しかじってコントラバスを何十分か気分も乗らないまま弾いていたが、どうも違うとおもってやめてしまった。そこで何か強烈なものを聴きたくなって、あらかじめ未知なアルバムが目の前に400枚もあるという幸運にあやかり、コレクションからジャケットをみながらあさって、演奏者自身と思われるこの巨人を眺めながらかけてみた。裏ジャケットではこの同じ巨人がどこまでも大地の彼方まで無数に立っている。ベーシスト、この顔の表情からするときっと冗談ではすまないデザインで、自他の問題や大地ということ、さらに宇宙や未来のようなものを予感させるなとはじめは思っていて、聴く前からもうそこまで言葉が出てきていた。いいことかどうかはケースによるが、それだけ聴く側の状態とジャケットイメージに言葉があらかじめ限定されているともいえる。それでも、あとで第…もっと読む... Read more...
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【Yumegareki 021】It might have been a coincidence, but the music started to flow from the speakers just like a continuation of my performance in seconds later. Going inside the differences, exploring the path that flows as a shared quality, or encountering any foreign elements squarely, a space-time without any differences emerges and opens it up. I wonder this can happen only by luck called a fortunate coincidence. Each piece of texture that music conveys to our ears doesn’t form a solid shape. It seems to come together and drift away, just like moving in a mesh of membrane in our body. Is it possible to create music as a catalyst to flexibly dissolve the differences among us via this membrane circuit? For that, a keen sense of relativity to perceive the incomprehensible level of the pain of others and a soft lateral mutual trust on the physical level may be required. As a first step, these should be incorporated into the sound to a full extent.
時間があっというまにすぎていく毎日だが、この日曜は朝から一人で家で休んでいてこの湿気の中、起きてパンを少しかじってコントラバスを何十分か気分も乗らないまま弾いていたが、どうも違うとおもってやめてしまった。そこで何か強烈なものを聴きたくなって、あらかじめ未知なアルバムが目の前に400枚もあるという幸運にあやかり、コレクションからジャケットをみながらあさって、演奏者自身と思われるこの巨人を眺めながらかけてみた。裏ジャケットではこの同じ巨人がどこまでも大地の彼方まで無数に立っている。ベーシスト、この顔の表情からするときっと冗談ではすまないデザインで、自他の問題や大地ということ、さらに宇宙や未来のようなものを予感させるなとはじめは思っていて、聴く前からもうそこまで言葉が出てきていた。いいことかどうかはケースによるが、それだけ聴く側の状態とジャケットイメージに言葉があらかじめ限定されているともいえる。それでも、あとで第…もっと読む... Read more...