Simon H. Fell
夢枯記020 Simon H. Fell | Max
29 06. 13 15:14
contrabass solo/cassette/bruce`s fingers/1991
【Yumegareki 020】Exploding and drawing spirals, the sounds moved up and down toward the final beautiful ballade. After listening to the music, I was on a quiet shore lit by the soft evening light. The opposite shore was covered with a tacit but dynamic verdant green, the beautiful mangrove of the Iriomote island. Music invokes a long forgotten youthful sensation conjured up from the memory. It can even be said that music is something illuminated by the wonder of time, indirectly looming out things that can never exist in the past, present, or future. It moves as if it were a mirror of time. By throwing the music up into the vast space-time, music gets the focus inside the body paradoxically. This seems to deepen the meaning of existence.
時にうなり声を上げながらピッチカートで進行するフリー・ジャズ・インプロヴィゼーション・ベースソロといってもよいだろう。チャーリー・パーカーやチャーリー・ミンガスの曲を前半と後半に1曲ずつ含み、オリジナルの選曲。指先で強く指板を押さえつけるというよりも、弦高を低めにして指先をはねやすく動きやすくして、弦と指板とのアタックの振動を強調し、指先に力がたまり蓄えられていくその力の方向と、演奏者の音運動への意識の力の方向が螺旋をなしていくようにからまっていくと、指先にその意識が絡みとられて音の線の太さを増しながら音楽が未来へ押し出されるように連続していく。そうすると,一見呼吸に余裕がない感じもあるが、激しく苛烈なスピ…
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【Yumegareki 020】Exploding and drawing spirals, the sounds moved up and down toward the final beautiful ballade. After listening to the music, I was on a quiet shore lit by the soft evening light. The opposite shore was covered with a tacit but dynamic verdant green, the beautiful mangrove of the Iriomote island. Music invokes a long forgotten youthful sensation conjured up from the memory. It can even be said that music is something illuminated by the wonder of time, indirectly looming out things that can never exist in the past, present, or future. It moves as if it were a mirror of time. By throwing the music up into the vast space-time, music gets the focus inside the body paradoxically. This seems to deepen the meaning of existence.
時にうなり声を上げながらピッチカートで進行するフリー・ジャズ・インプロヴィゼーション・ベースソロといってもよいだろう。チャーリー・パーカーやチャーリー・ミンガスの曲を前半と後半に1曲ずつ含み、オリジナルの選曲。指先で強く指板を押さえつけるというよりも、弦高を低めにして指先をはねやすく動きやすくして、弦と指板とのアタックの振動を強調し、指先に力がたまり蓄えられていくその力の方向と、演奏者の音運動への意識の力の方向が螺旋をなしていくようにからまっていくと、指先にその意識が絡みとられて音の線の太さを増しながら音楽が未来へ押し出されるように連続していく。そうすると,一見呼吸に余裕がない感じもあるが、激しく苛烈なスピ…
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